
Technologia programmatic buying wykorzystuje licytację w czasie rzeczywistym (RTB) do kupowania i sprzedawania reklam. System RTB to zakrojona na szeroką skalę aukcja w czasie rzeczywistym, która odbywa się w każdej sekundzie każdego dnia. Kampanie Programmatic są kierowane do konkretnych odbiorców i użytkowników, a nie do szerokiego grona odbiorców, do którego kierowane są tradycyjne metody kupowania reklam. Pozwala to na wysoce ukierunkowane, niestandardowe reklamy, które mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego użytkownika lub firmy.
Proces, który wykorzystują kampanie Programmatic rozpoczyna się od identyfikacji grupy docelowej. Publiczność może być zdefiniowana w kategoriach demograficznych, lokalizacji, zainteresowań, zachowań i tak dalej. Gdy grupa docelowa zostanie zidentyfikowana, wydawca stworzy reklamę w oparciu o te kryteria. Na przykład, jeśli zidentyfikowałeś, że chcesz, aby Twoja reklama dotarła do mężczyzn w wieku 25 – 40 lat, którzy interesują się samochodami sportowymi i mieszkają w promieniu 10 km od Ciebie, to zostanie wyprodukowana kreacja, która jest przeznaczona dla tej grupy.
Rabaty są stosowane do ofert, gdy osiągną pewien limit, co oznacza, że więcej wydajesz na reklamach, tym tańsze stają się. Jest to świetna wiadomość dla firm, które chcą wydać jak najmniej na ich kampanie marketingowe, ale nadal uzyskać wiele kliknięć od potencjalnych klientów.
Programmatic jest również w stanie zapewnić lepsze targetowanie, ponieważ opiera się na bogatych zestawach danych zebranych przez strony trzecie i firmy zajmujące się big data. Oznacza to, że jesteś w stanie spojrzeć na wiele zmiennych przy podejmowaniu decyzji, do kogo kierować i gdzie wyświetlać reklamy.